همه چیز در مورد سیستم عامل ویندوز
همه چیز در مورد سیستم عامل ویندوز

همه چیز در مورد سیستم عامل ویندوز 

همه چیز در مورد سیستم عامل ویندوز

راهنمای نصب توکن امضای دیجیتال

سیستم عامل ویندوز یکی از محبوب ترین سیستم عامل ها محسوب میشود که در دسترس کاربران وجود دارد و افراد زیادی از آن استفاده می کنند. سیستم عامل زبان مشترک بین کامپیوتر و کاربران است تا بتواند دستورات را اجرا کند. این که چرا تا این اندازه سیستم عامل ویندوز محبوب شده است و در بین کاربران طرفداران زیادی پیدا کرده است، موضوعی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. در ادامه این مقاله از اولین نسخه ویندوزی که منتشر شد با شما صحبت خواهیم کرد تا آخرین نسخه ای که در اختیار کاربران قرار گرفته است؛ پس این مقاله جذاب را از دست ندهید و همراه ما باشید. البته در نظر داشته باشید که ویندوز را شما می توانید هم روی سیستم داشته باشید و هم روی سرور مجازی. می توانید با سرزدن به صفحه خرید سرور مجازی ویندوز، در سرورتان هم سیستم عامل ویندوز را داشته باشید.

سیستم عامل ویندوز محصول شرکت مایکروسافت است که زبان مشترک کاربران و سیستم است، کاربرد ویندوز و ویژگی هایی که دارد، باعث شده است که تبدیل به محبوب ترین سیستم عامل شود.

««برای راهنمایی و مشاوره درباره سیستم عامل خود با کارشناسان الو آیی تی در ارتباط باشید »»

همه چیز در مورد سیستم عامل ویندوز 

آشنایی با مفهوم Windows

ویندوز، سیستم عاملی است که به وسیله آن می توان به محیط کامپیوتر و ابزارهای آن دسترسی پیدا کنیم.

به طور کلی ویندوز، هماهنگی های لازم میان سخت افزار ها و نرم افزار ها را برقرار می کند.

ویندوز در نسخه ها و ورژن های مختلفی در بازار برای استفاده افراد وجود دارد.

معنی ویندوز

ویندوز یعنی چه؟ معنی ویندوز windows به فارسی، پنجره ها است. شاید شما نیز این سوال را داشته باشید که علت نامگذاری سیستم عامل ویندوز چیست؟ جالب است بدانید که حالت مستطیلی صفحه نمایش، حالت پنجره ای به دنیای کامپیوتر را القا می کرد و این علت اصلی نام گذاری ویندوز بود. البته گفته می شود علت دیگری پشت این نام گذاری است و آن باز شدن نرم افزار های مختلف در قالب پنجره ها است. مایکروسافت ویندوز نرم افزاری است که به شما امکان مدیریت سایر نرم افزار ها را می دهد.

««برای راهنمایی و مشاوره درباره سیستم عامل خود با کارشناسان الو آیی تی در ارتباط باشید »»

همه چیز در مورد سیستم عامل ویندوز 

اهمیت سیستم عامل در کامپیوتر

برای آن که بخواهید با کسی ارتباط برقرار کنید و از او چیزی درخواست کنید، نیاز است تا زبان یک دیگر را متوجه شوید؛ در صورتی که دو نفر زبان یک دیگر را متوجه نشوند، ارتباطی بین آن ها شکل نمی گیرد.

برای آن که بتوانید با کامپیوتر ارتباط برقرار کنید و با آن کار کنید و از سیستم بخواهید تا دستورات شما را اجرا کند، نیاز است تا با زبان کامپیوتر این ارتباط را برقرار کنید، این ارتباط با کمک سیستم عامل میسر است.

سیستم عامل این امکان را به شما می دهد که کار مدیریت حافظه، فرایند های کامپیوتری و دیگر نرم افزارها و سخت افزار های سیستم را مدیریت کنید و به همین دلیل است که سیستم عامل مهم ترین نرم افزاری است که بر روی کامپیوتر اجرا می شود.

به صورت کلی اهمیت سیستم عامل در سیستم به شرح زیر است:

مدیریت کردن منابع سیستم مانند بخش پردازش مرکزی، درایوهای دیسک، حافظه، چاپگرها
ایجاد کردن یک رابط کاربری
اجرا کردن و ارائه خدمات برای نرم افزارهای کاربردی

نصب نرم افزار معماری در محل

همه چیز در مورد سیستم عامل ویندوز 

انواع سیستم عامل ها

سیستم عامل چیست؟

هیچ می دانستید زمانی که می خواهید نرم افزاری را روی سیستم خودتان نصب کنید، نرم افزار این سوال را می پرسد که اگر سیستم عامل هست منم نصب میشم وگرنه من نیستم؟ (البته که این قضیه جنبه فان دارد)! منظورمان در کل این است که تا زمانی که سیستم عامل نصب نکنید، نرم افزار های دیگر هم نصب نمی شوند. چرا؟ زیرا سیستم عامل مانند یک واسط و مترجم عمل می کند. تا زمانی که سیستم عامل را نصب نکنید، نمی توانید با سیستم عاملتان ارتباط برقرار کنید و دستورات خودتان را به کامپیوتر بدهید. بنابراین پیش از هرچیز بهتر است سیستم عامل را روی سیستم خودتان نصب کنید.

 

سیستم عامل ویندوز چیست؟

می دانید که ویندوز (windows) یک واژه انگلیسی است و معنای آن پنجره ها است؛ اما کاربرد ویندوز آن است که روی کامپیوتر نصب می شود و امکان استفاده از کامپیوتر را فراهم می کند. ویندوز نام سیستم عاملی است که توسط شرکت مایکروسافت که یک شرکت آمریکایی است به وجود آمده است.

ویندوز را باید سیستم عامل گرافیکی در نظر گرفت که قادر به اجرای نرم افزارها، اجرای بازی ها، پخش فیلم ها و اتصال به اینترنت، محاسبات خانگی و کارهای حرفه ای کاربرد دارد.

رابط کاربری گرافیکی که ویندوز دارد، بسیار قوی است و از بسیاری از دستگاه های جانبی پشتیبانی می کند و به همین دلیل محبوبیت بالایی در بین کاربران دارد.

««برای راهنمایی و مشاوره درباره سیستم عامل خود با کارشناسان الو آیی تی در ارتباط باشید »»

همه چیز در مورد سیستم عامل ویندوز 

 

وظایف سیستم عامل ویندوز چیست؟

 وظایف سیستم عامل 

مدیریت کردن پردازنده
مدیریت حافظه
مدیریت دستگاه های ورودی و خروجی
مدیریت کردن حافظه جانبی
مدیریت فایل
مدیریت کردن فرایند ها

نصب پرینتر و اسکنر صورت انی دسک anydesk

مزایایی که سیستم عامل ویندوز دارد!

سیستم عامل ویندوز مزایای زیادی دارد که آن را محبوب کرده است؛ برای مثال کار و استفاده از ویندوز آسان است و محیط گرافیکی جذاب است و نیاز به دانش خاصی نیاز ندارد.

سیستم عامل ویندوز نرم افزارهای زیادی دارد که برای کاربران مفید است و استفاده از آن را لذت بخش کرده است.

مواردی که بیان کردیم، تنها چند مورد از مزایای سیستم عامل ویندوز است؛ در ادامه در این باره بیشتر توضیح می دهیم:

قابلیت اجرا در بین تمام کامپیوترها

سیستم عامل ویندوز بر روی تمامی رایانه ها و سیستم های خانگی و اداری می تواند نصب شود. فرق نمی کند که سیستم شما یک سیستم معمولی باشد یا پشرفته، در هر صورت می توانید با کمترین هزینه، سیستم عامل ویندوز را نصب کنید.

یادگیری و استفاده از ویندوز آسان است

از آن جایی که رابط کاربری ویندوز ساده است، به همین دلیل یادگیری و کار کردن با آن آسان است و نیاز به یادگیری های پیچیده ندارد و افراد مبتدی می توانند به راحتی کارهای روزانه و معمول خودشان را با آن انجام دهند.

رایج ترین سیستم عامل است

بسیاری از افراد در دنیا از نسخه های مختلف ویندوز به عنوان سیستم عامل استفاده می کنند.

ویندوز از نرم افزار های مختلف پشتیبانی می کند

یکی از مزایایی که ویندوز دارد و سبب محبوبیت آن شده است، این است که از نرم افزار ها و برنامه های مختلفی پشتیبانی می کند.

امکان استفاده از نرم افزار های کاربردی مایکروسافت آفیس

یکی از نرم افزار های کاربردی که در ویندوز وجود دارد، نرم افزارهای مایکروسافت مانند ورد، اکسل، پاورپوینت و … است که برای کسانی که قصد انجام کارهای اداری، علمی، پژوهشی و شخصی دارند بسیار مناسب است.

همه چیز در مورد سیستم عامل ویندوز 

امکان اجرا روی تمام رایانه ها

سیستم عامل ویندوز بر روی بسیاری از سیستم های کامپیوتری قابل اجراست و از این نظر مشکلی نخواهید داشت.

مناسب برای علاقه مندان به بازی های رایانه ای

ویندوز دارای یک مجموعه بزرگ از بازی های رایانه ای است که برای کسانی که به بازی های رایانه ای علاقه دارند، می تواند یک مزیت بزرگ محسوب شود.

سیستم عامل ویندوز به راحتی از سخت افزار های جدید پشتیبانی می کند

اگر دوست دارید که بروزترین سخت افزار را داشته باشید و می خواهید که آن را آپدیت کنید، ویندوز می تواند برایتان گزینه مناسبی محسوب شود؛ چرا که به راحتی با سخت افزارهای جدید سازگار می شود و پشتیبانی می کند.

آپدیت کردن زود هنگام و ارتقا دادن نرم افزار و امنیت سیستم عامل

مایکروسافت در مدت زمان های کوتاه، به روزرسانی های امنیتی و نرم افزاری را انجام می دهد.

معایب سیستم عامل ویندوز

درست است که سیستم عامل ویندوز مزایای زیادی دارد و آن را به یکی از محبوب ترین سیستم عامل ها تبدیل کرده است، اما مانند هر سیستم عامل دیگری، معایبی دارد که در ادامه توضیح می دهیم.

ابزارهای پولی

برنامه های کاربردی که در ویندوز وجود دارد، پولی هستند و برای آن که بتوانید آن را نصب کنید و از آن ها استفاده کنید، باید هزینه را پرداخت کنید؛ از جمله این برنامه ها بازی های گرافیکی هستند.

امنیت

امنیت ویندوز ضعیف است و بسیاری از هکر ها می توانند به راحتی ویندوز را هک کنند و به همین دلیل کاربران ویندوز باید همیشه از آنتی ویروس های قدرتمند استفاده کنند تا از حمله احتمالی هکر ها پیشگیری کنند.

راه اندازی کردن مجدد سیستم

اجرای همزمان چندین برنامه سبب کندی و هنگ کردن می شود و سیستم کشش کافی را برای اجرای همزمان برنامه ها ندارد و این را می توانیم یکی از معایب سیستم عامل ویندوز به شمار آوریم.

هزینه بالای ویندوز

بر خلاف سیستم عامل لینوکس که متن باز و رایگان است، استفاده از ویندوز هزینه دارد و شما برای استفاده از ویندوز و برنامه های کاربردی آن مانند آفیس باید هزینه آن را بپردازید.

اگر دوست دارید تا بیشتر در مورد سیستم عامل لینوکس بدانید، توصیه می کنیم مقاله سیستم عامل لینوکس چیست ما را مطالعه کنید.

نیاز به منابع سخت افزاری زیاد

برای آن که ویندوز را بدون مشکل نصب کنید و اجرا کنید، نیاز است تا سیستم شما از حداقل سخت افزاری برخوردار باشد؛ برای مثال رم بالایی داشته باشید و فضای خالی هارد آن بالا باشد و کارت گرافیک خوبی داشته باشد.

پشتیبانی

یکی دیگر از ضعف هایی که می توانیم برای سیستم عامل ویندوز بشماریم، نداشتن پشتیبانی برای اشخاص است؛ به این معنی که شرکت مایکروسافت برای افراد پشتیبانی ارائه نمی دهند و تنها شرکت ها می توانند از پشتیبانی برخوردار باشند. شما میتوانید برای گرفتن مشاوره و راهنمایی در رابطه با هرگونه نصب راه اندازی و عیب یابی سیستم خود با کارشناسان الو آی تی در ارتباط باشید.

چرا مایکروسافت از نام ویندوز استفاده کرد؟

پیش از ویندوز، کاربران مایکروسافت به سیستم عامل MS-DOS عادت کرده بودند. مایکروسافت عموما محصولات خودش را با یک کلمه نام گذاری می کند و به کلمه ای نیاز داشت که بتواند سیستم عامل جدید GUI خودش را نام گذاری کند و این نام این محصول را به بهترین وجه ممکن توصیف کند.

دلیل استفاده کردن از کلمه ویندوز این بود که این امکان را به کاربران می داد که بتوانند وظایف و برنامه های متنوعی را به صورت همزمان اجرا کنند.

امکان تجاری کردن یک نام مشترک وجود ندارد و به همین دلیل مایکروسافت از نام Microsoft windows استفاده می کند.

کاربرد سیستم عامل ویندوز

استفاده دیگر برنامه ها برای اجرا
سازگاری با معماری رایانه های ۳۲ بیت و ۶۴ بیتی
(برای مثال ویندوز ۱۰ حتی بر روی سیستم های قدیمی ۳۲ بیتی نیز نصب می شود).
یک محیط چند کاربره دارد و چندین کاربر می توانند به صورت همزمان از یک سیستم عامل استفاده کنند.
سیستم عامل ویندوز امکان ارتباط از راه دور را دارد.
سیستم عامل ویندوز یک سیستم عامل چند وظیفه ای است و می تواند به صورت همزمان چندین وظیفه را هندل و اجرا کند.
داشتن امکان bitlocker یا همان امکان رمزگذاری درایو ها
برخورداری از امکان ویندوز سندباکس برای تست بدون توقف امنیت در سیستم
Hyper-v یا مجازی سازی سرور ویندوز

««برای راهنمایی و مشاوره درباره سیستم عامل خود با کارشناسان الو آیی تی در ارتباط باشید »»

تاریخچه ویندوز

در سال ۱۹۸۱ که شرکت مایکروسافت سیستم عامل خودش یعنی ام‌اس-داس را بر روی سیستم های شخصی آی بی ام و سایر سیستم های سازگار نصب کرده بود؛ دو سال بعد یعنی در سال ۱۹۸۳ از یک واسط گرافیکی کاربر برای این سیستم عامل به عنوان طرح توسعه ویندوز رونمایی کرد.

تولید شرکت مایکروسافت از تولید کردن واسط های گرافیکی به تولید کردن دو نوع خانواده از طراحی سیستم عامل مدرن تغییر پیدا کرد که هر یک از این دو خانواده پایه و سیستم فایل خاص خودشان را داشتند.

Windows و DOS چه تفاوتی دارند؟

پیش از آن که در جهان ویندوز همه گیر شود، استفاده از سیستم عامل دیسک یا همان DOS رواج داشت. شرکت های مختلف نسخه های مختلف از سیستم عامل DOS را داشتند که تمامی این ها نقاط مشترک زیادی داشتند. یکی از تفاوت هایی که Windows و DOS دارند، در میزان محبوبیت آن هاست که ویندوز توانسته است از DOS پیشی بگیرد.

ویندوز امروزه به صورت گسترده ای در بیشتر رایانه های دنیا استفاده می شود و DOS در برابر ویندوز منسوخ شده در نظر گرفته می شود و تنها دلیلی که برخی از کاربران از آن استفاده می کنند، بخاطر سادگی است که DOS نسبت به ویندوز در برخی سیستم های تعبیه شده دارد.

تفاوت دیگری که بین Windows و DOS است، رابط گرافیکی است. ویندوز بسیار کاربرپسند تر است و افرادی که حرفه ای نیستند، می توانند به راحتی با ویندوز کار کنند، اما DOS مبتنی بر متن است و بر یک سری دستورات مبتنی است که تا با پارامتر های خاصی تایپ شود و این کار برای بسیاری از افراد سخت است؛ چرا که در یاد داشتن تمامی دستورات کار سختی است؛ این موضوع تبدیل شد به نقطه ضعف DOS و سبب شد که از میدان رقابت به وسیله ویندوز کنار زده شود و در تاریخ به فراموشی سپرده شود.

به حاشیه رانده شدن DOS سبب شد که شرکت های تولید کننده سخت افزار، محصولاتشان را برای DOS متوقف کنند. تعداد زیادی از سخت افزارها مانند کارت های گرافیک، تیونر و دیگر لوازم جانبی USB، تولید کنندگانشان درایور های مناسبی ارائه می دهند و به همین دلیل تحت ویندوز کار می کنند. در موارد ساده مانند هارددیسک ها، DOS باز هم محدودیت های خاص خودش را دارد، در حالی که ویندوز قادر است درایورهای بزرگ را جای دهد. به دلیل اتکای DOS به سیستم پرونده FAT16، داس قادر نیست.

تا اینجا از مزیت های ویندوز گفتیم، کمی هم به مزیت DOS می پردازیم؛ یکی از مزیت هایی که DOS دارد، این است که رایگان است، اما برعکس ویندوز لایسنس دارد.

مزیت دیگری که DOS دارد، این است که ساده است، اما ویندوز برای کار کردن به چند گیگابایت حافظه نیاز دارد اما DOS برای کار کردن به تنها 1 مگابایت حافظه نیاز دارد.

همه چیز در مورد سیستم عامل ویندوز

انواع سیستم عامل ویندوز

سیستم عامل ویندوز ۱
سیستم عامل ویندوز ۲
سیستم عامل ویندوز ۳
سیستم عامل ویندوز ۹۵
Windows CE
سیستم عامل ویندوز ۹۸
سیستم عامل ویندوز ۲۰۰۰
سیستم عامل ویندوز xp
سیستم عامل ویندوز ویستا
سیستم عامل ویندوز ۷
سیستم عامل ویندوز ۸
ویندوز فون
سیستم عامل ویندوز ۱۰
سیستم عامل ویندوز ۱۱

1.ویندوز 1.0

احتمالاً بسیاری از شما از این نسخه از سال 1985 بی اطلاع هستید.

ویندوز 1.0 اولین نسخه از چیزی بود که در نهایت تقریباً بر روی هر رایانه رومیزی در کل جهان ایجاد شد.

ویندوز 1.0 که از ایده های موجود در سیستم اصلی Lisa/Macintosh و Xerox Star برداشت شده بود، تلاش مایکروسافت برای ایجاد یک محیط عملیاتی گرافیکی چندوظیفه ای برای رایانه شخصی IBM بود.

همه چیز در مورد سیستم عامل ویندوز 

2. ویندوز 2.0

تغییرات ویندوز 2 نسبت به Windows 1.0x عمدتاً شامل بهبودهای بصری است. ویندوز 2 پنجره های همپوشانی، میانبرهای صفحه کلید منو، پشتیبانی از VGA و سایر تغییرات رابط کاربری تحت تأثیر استانداردهای IBM را اضافه می کند.

 

3. ویندوز 3.0

Windows 3.0 سومین نسخه از سیستم عامل مبتنی بر رابط کاربری گرافیکی مایکروسافت بود که در سال 1990 منتشر شد. این نسخه از ویندوز پس از انتشار اولیه بسیار موفق بود.

این سیستم از 16 رنگ پشتیبانی می کرد و با این تطبیق رابط کاربری حتی بیشتر شبیه نسخه های آینده بود. ویندوز 3.0 سریعتر بود و به طور کامل برای پردازنده 80386 اینتل بهینه شده بود.

با وجود امکان استفاده از کارت های گرافیکی مختلف و پشتیبانی بیشتر از حافظه در این ویندوز، در این ویندوز منوی استارت وجود نداشت.

««برای راهنمایی و مشاوره درباره سیستم عامل خود با کارشناسان الو آیی تی در ارتباط باشید »»

همه چیز در مورد سیستم عامل ویندوز

4. ویندوز 95

ویندوز 95 در 14 جولای 1995 برای تولید عرضه شد و در نیمه شب 24 آگوست 1995 به فروش رسید.

عرضه این سیستم عامل همراه با اینترنت اکسپلورر4 بود.

این ویندوز را به دلیل طراحی و تولید پس از ویندوز سه با نام ویندوز 4 نیز می شناسند.

««برای راهنمایی و مشاوره درباره سیستم عامل خود با کارشناسان الو آیی تی در ارتباط باشید »»

5. ویندوز 98

ویندوز 98 ادامه محصول ویندوز 95 است. تغییر عمده تمرکز شدید بر یکپارچه سازی وب است. سیستم راهنما، بسیاری از برنامه ها و حتی دسکتاپ برای استفاده از اینترنت اکسپلورر دوباره طراحی شده اند.

ویندوز 98 در بالای همان “MS-DOS 7.1” با پشتیبانی از FAT32 مانند Windows 95 OSR2 اجرا می شود و شامل پشتیبانی از USB نیز می شود. ویندوز 98 دو نسخه اصلی داشت: یک نسخه اول و یک نسخه دوم.

Windows 98 Second Edition به‌روزرسانی نسخه اصلی ویندوز 98 است که شامل پشتیبانی بهبودیافته از مودم و کارت صدا/صوت از طریق Windows Driver Model، پشتیبانی بهبودیافته USB، پشتیبانی Wake on LAN، پشتیبانی از دوربین فیلم‌برداری FireWire DV و پشتیبانی از دستگاه ذخیره‌سازی انبوه SBP-2 است. . اینترنت اکسپلورر 4.0 نیز به 5.0 ارتقاء یافت و اشتراک گذاری اتصال به اینترنت برای اولین بار آغاز شد.

««برای راهنمایی و مشاوره درباره سیستم عامل خود با کارشناسان الو آیی تی در ارتباط باشید »»

همه چیز در مورد سیستم عامل ویندوز 

6. ویندوز 2000

ویندوز 2000 نوسازی ویندوز NT 4.0 بود که بسیاری از تغییرات دسکتاپ از جمله Active Desktop را به خط ویندوز NT مایکروسافت آورد.

بهبودها نسبت به NT 4.0 شامل گزینه‌های دسترسی جدید، افزایش پشتیبانی از زبان، NTFS 3.0، رمزگذاری فایل سیستم و اکتیو دایرکتوری است.

««برای راهنمایی و مشاوره درباره سیستم عامل خود با کارشناسان الو آیی تی در ارتباط باشید »»

همه چیز در مورد سیستم عامل ویندوز

7. ویندوز XP

ویندوز xp نه تنها در گذشته، بلکه در حال حاضر نیز مورد استفاده کاربران زیادی قرار گرفته است.

ویندوز XP سیستم عاملی است که به شما امکان می دهد از انواع مختلف برنامه ها یا نرم افزارها استفاده کنید. به عنوان مثال، به شما امکان می دهد از یک برنامه پردازش کلمه برای نوشتن نامه و یک برنامه صفحه گسترده برای ردیابی اطلاعات مالی خود استفاده کنید.

ویندوز XP یک رابط کاربری گرافیکی (GUI) است. دارای تصاویر (گرافیکی) است که کاربر از آنها برای برقراری ارتباط با کامپیوتر استفاده می کنید. این نوع سیستم به دلیل منطقی، سرگرم کننده و آسان بودن برای استفاده محبوب است.

8. ویندوز Vista

ویندوز ویستا سیستم عامل رایانه شخصی مایکروسافت است که به دنبال ویندوز XP و پیش از ویندوز 7 بود.

این سیستم عامل به خاطر نمایشگر بصری به طرز چشمگیری تقویت شده و پیشرفت های امنیتی دقیق خود شناخته شده است.

ویژگی‌های کلیدی عبارتند از نمایشگر Windows Aero (که مخفف عبارت پیشرفته، پرانرژی، بازتابنده و باز است)، جستجوی فوری از طریق پنجره‌های Explorer، نوار کناری ویندوز و کنترل‌های پیشرفته والدین.

پشتیبانی اصلی از Vista در سال 2012، تنها پنج سال پس از انتشار آن، با پشتیبانی طولانی مدت در سال 2017 به پایان رسید.

همه چیز در مورد سیستم عامل ویندوز

9. ویندوز 7

مایکروسافت ویندوز 7 طراحی مبتنی بر شرکت مایکروسافت پایدار، چند کاربره، چند وظیفه ای، چند پردازشی، قدرتمند، گرافیکی از سال 2009 تا سال 2015 و تا به امروز تبدیل به پر استفاده ترین سیستم عامل مبتنی بر ویندوز در بسیاری از لپ تاپ ها، رایانه های رومیزی شده است.

ویندوز 7 مایکروسافت در زمان تولید خود بسیار مورد استفاده قرار گرفت و به موفق ترین سیستم عامل ویندوز 7 تبدیل شد که توسط شرکت مایکروسافت برای کاربران خود راه اندازی شد.

تنها پس از راه اندازی موفقیت آمیز سیستم عامل ویندوز ویستا توسط مایکروسافت، سیستم عامل ویندوز 7 با موفقیت توسط شرکت مایکروسافت عرضه شد.

««برای راهنمایی و مشاوره درباره سیستم عامل خود با کارشناسان الو آیی تی در ارتباط باشید »»

10. ویندوز 8

سیستم عامل ویندوز 8.1 مایکروسافت یک سیستم عامل ویندوز با صفحه نمایش لمسی کاملاً جدید است. جایی که توسط یک توسعه دهنده شرکت مایکروسافت برای ابزارهای حساس به لمس و غیر لمسی، تلفن های همراه، تبلت ها، رایانه های رومیزی، لپ تاپ ها و سایر دستگاه های الکترونیکی طراحی شده است

مزیت بزرگ استفاده از سیستم عامل ویندوز 8 این است که شما یک مجموعه برنامه جدید در ویندوز 8.1، برنامه های فروشگاهی رایگان ویندوز 8.1، مجموعه برنامه های تجاری جدید و غیر تجاری، آسان برای استفاده، قوی، کاربر پسند و آسان دریافت می کنید. در حالی که بسیاری از مجموعه های جدید برنامه های ویندوز را در دسترس خواهید یافت.

همه چیز در مورد سیستم عامل ویندوز

11. ویندوز 10

Windows 10 یا Windows Technical Preview Project توسط شرکت مایکروسافت Developer راه اندازی شد. ویندوز 10 قابلیتی جدید برای عملکرد بهتر ویندوز در فناوری اطلاعات کامپیوتر بود.

برای استفاده کامل از انواع نسخه های سیستم عامل مایکروسافت و دسترسی به آن، این شرکت تصمیم گرفت مفهومی جدید با ایده ای جدید ایجاد کند.

حتی شرکت مایکروسافت انواع جدیدی از سفرهای سیستم عامل ویندوز را به مشتری خود ارائه می دهد. این سیستم عامل دارای طراحی شیک، ویژگی های قوی، پلت فرم قوی برای مشتری و سرور است.

سیستم عامل ویندوز 10 نوعی از جدیدترین سیستم عامل مدرن است که توسط شرکت مایکروسافت توسعه و منتشر شده است. در زمینه فناوری اطلاعات، سیستم عامل اطلاعات را بین منابع سخت افزاری و نرم افزاری سیستم یکپارچه به اشتراک می گذارد. حتی سیستم عامل مجموعه ای از برنامه های سیستم، ابزارهای کمکی، برنامه های کاربردی اساسی و کتابخانه ها است که مانند نرم افزار اصلی سیستم عامل گنجانده شده است.

سخت افزار کامپیوتری است که به عنوان واسطه بین نرم افزار و کاربر آن عمل می کند. به یاد داشته باشید که کار با سیستم کامپیوتری بدون نصب هیچ سیستم عاملی امکان پذیر نیست. طراحی بنیاد سیستم عامل ویندوز 10 بر اساس یک مفهوم فناوری جدید است.

این برنامه مفهوم جدیدی از منوی شروع، گرافیک و طراحی بهتر، برنامه های کاربردی مدرن با سرعت راه اندازی بهتر و بسیاری از ویژگی های جدید را اضافه می کند.

««برای راهنمایی و مشاوره درباره سیستم عامل خود با کارشناسان الو آیی تی در ارتباط باشید »»

12. ویندوز 11

سیستم عامل ویندوز 11 یک نسخه کاملا جدید به روز شده از سیستم عامل ویندوز 10 است، که در آن تمامی سیستم‌عامل‌ها، سرویس‌ها، برنامه‌ها، کنترل‌ها، تم‌ها، نمادها، پنجره‌ها، دیالوگ‌ها، رابط‌های برنامه، خط‌مشی‌های سرپرست و ویژگی‌های امنیتی اصلی ویندوز 10 و همچنین بسیاری از خطاها، باگ‌ها و کاستی‌های سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر حذف شدند.

با توجه به نظرات کاربران، سیستم عامل ویندوز 11 بهبود یافته است. ویندوز 11 طراحی جدید سیستم عامل ویندوز پیشرفته شرکت مایکروسافت است و شرکت مایکروسافت قصد دارد ویندوز 11 را به عنوان نسخه جدیدی از سیستم عامل جدید ویندوز 10 خود راه اندازی کند.

همه چیز در مورد سیستم عامل ویندوز 

شرکت مایکروسافت در چند ماه گذشته در مقیاس وسیعی روی نسخه سیستم عامل ویندوز 11 کار می کرد. و در نهایت، مایکروسافت اولین نسخه بتای خود را در 5 اکتبر 2021 راه اندازی کرد. شما به راحتی می توانید آن را از سیستم عامل های ویندوز 10، ویندوز 7 و ویندوز 8.1 ارتقا دهید و جایگزین تازه نصب کنید. اما این نسخه فقط برای کاربران تجاری موجود است، اگر کاربر مبتدی ویندوز هستید، باید مدتی بیشتر صبر کنید.

کاربردهای توکن امضای دیجیتال

توکن امضای دیجیتال (Digital signature token) کاربردهای متعددی در صنایع متعدد دارد. استفاده از این فناوری امنیتی یک روش ضروری برای احراز هویت و امضای داده های الکترونیکی است. امضای قراردادها و اسناد رسمی، تراکنش‌های مالی آنلاین، تأیید هویت کاربران در سامانه‌ها و وب‌سایت‌ها، امنیت ایمیل، ایجاد امضا برای اسناد اداری و اطلاعات حساس، حفظ محرمانه بودن اطلاعات و جلوگیری از تغییر اطلاعات توسط اشخاص غیرمجاز، تنها چند مورد از کاربرد توکن امضای دیجیتال است. توکن امضای دیجیتال اعتماد و امنیت کاربران را در ارتباطات الکترونیکی آنها افزایش می دهد و با استفاده از کلیدهای رمزنگاری برای ایجاد امضاهای متمایز و تأیید شده، نقش مهمی در کاهش تقلب و خطرات امنیتی ایفا می کند.

همه چیز در مورد سیستم عامل ویندوز 

همه چیز در مورد سیستم عامل ویندوز

راهنمای نصب توکن امضای دیجیتال

توکن های امضای دیجیتال یک ابزار امنیتی پیشرفته با کاربردهای متعدد در صنایع متعدد هستند. برخی از مهم ترین کاربردهای توکن های امضای دیجیتال در زیر ذکر شده است:

قراردادها، تفاهم نامه ها، اسناد رسمی و ضروری و سایر اسناد حقوقی و اداری: همگی با استفاده از توکن امضای دیجیتال قابل امضا هستند. احتمال تقلب و اصلاح اسناد کاهش می یابد و با استفاده از امضای دیجیتال اطمینان از اعتبار آنها افزایش می یابد.
تراکنش های مالی آنلاین: رمز امضای دیجیتال می تواند برای تایید امنیت تراکنش ها و احراز هویت و اعتبار فرستنده در تراکنش های مالی آنلاین و تراکنش های اینترنتی استفاده شود. این امضاها امنیت و محافظت از تقلب را ارائه می دهند.
احراز هویت کاربر: سیستم ها و وب سایت های آنلاین می توانند از نشانه های امضای دیجیتال برای تأیید کاربران استفاده کنند. با استفاده از امضای دیجیتال تأیید می شود که کاربر واقعی و قانونی است و از هویت مجاز خود استفاده می کند.
ارسال اطلاعات حساس یا خصوصی: رمز امضای دیجیتال می تواند از امنیت ارتباطات و هویت فرستنده در هنگام انتقال اطلاعات حساس یا محرمانه به شخص یا سازمان دیگری محافظت کند. در زمینه های حساس مالی، حقوقی و بهداشتی، این استفاده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
امنیت ارتباطات الکترونیکی: نشانه های امضای دیجیتال برای ارتباطات اینترنتی ایمن و مطمئن بسیار مهم هستند. از جمله این اپلیکیشن ها می توان امنیت ارتباطات ایمیلی، امنیت بانکداری آنلاین و امنیت ارتباطات موسسه و سازمان را نام برد.

همه چیز در مورد سیستم عامل ویندوز

««برای راهنمایی و مشاوره درباره سیستم عامل خود با کارشناسان الو آیی تی در ارتباط باشید »»

««برای نصب توکن امضا دیجیتالی با کارشناسان ما در تماس باشید.»»

خدمات کامپیوتری بصورت شبانه روزی

درخواست کارشناس

لینک اینستاگرام شرکت

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرکت اَلو آی تی ™

خدمات کامپیوتری آنلاین

اَلو آی تی ™ گروهی متخصص و با تجربه چند ساله ، فعال در زمینه خدمات  کامپیوتری  و کافینتی در محل و آنلاین و تلفنی  ( خدمات کامپیوتری از راه دور از طریق اینترنت ) ، تعمیر کامپیوتر در محل ، تعمیرات لپ تاپ و کلیه قطعات کامپیوتر و طراحی سایت و گرافیم و عیب یابی شبکه های کامپیوتری خدمت  می باشد .

ارتباط با ما

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد